Ahmad Safwan Blog

Cita Usaha Jaya

Tuesday, March 5, 2013

Dream To Be True

Assalamualaikum w.b.t,
Ok, post aku kali ni mmg simple ja.. Tentang IMPIAN.. Memang manusia ni diturunkan dengan satu matlamat. Untuk berserah kepada Allah s.w.t sepenuhnya. Tapi itu dari segi rohani, dalam Islam juga menuntut umatnya berjaya di dunia dan akhirat. So, aku pun adalah juga senarai-senarai impian aku.
Kamu mau tau ka? hehe, kalau kamu tak nak tau pun aku bgtau jga. Kehkeh. ^_^

Antara senarai impian aku... Hurmmm..



First : 

Of course la aku mau jadi engineer yang berjaya, bekerja dengan ikhlas, tanpa rasuah dan In Shaa Allah dapat memajukan negara aku. Tapi sebelum aku memajukan negara aku, aku kena berbakti kepada negeri sendiri dulu. SABAH NEGERI DI BAWAH BAYU. Bukannya sebab semangat kenegerian aku ni melampau, tapi aku tak nak la jadi seperti kacang lupakan kulit. Dah banyak Sabah berjasa dengan aku dan aku nak balas budi negeri ni. :3

haaaa,,begini la engineer yg aku nak jd nnt, kaki pun mst kangkang mcm tu. ahakss..
Second :

My second dream is to visit all nice places in this world. :3
And of course with my beloved family and my wife-to-be..



Cantik kan? Lepas berjaya nnt, blh la jalan-jalan dkat sini.

Third :

Aku mau bina rumah aku di tempat yang paling tenang dan indah untuk aku dan keluarga aku.
Aku tak nak rumah yg penuh dengan asap-asap kereta.

Rumah mcm gni pun jadi laa..

 Fourth :

Aku mau isteri yg solehah. Aku tak juga mengharapkn perempuan yang sempurna, asal dapat bimbing aku ke jalan yg benar pun cukup.


Gambar sekadar hiasan.



Fifth :

Aku nak bina keluarga yang bahagia, tidak perlu la kaya dan tidak perlulah dipandang tinggi oleh orang lain. Yang penting bahagia walaupun hidup dalam keadaan yg bersederhana.

Syok tgk dorg ni senyum. :)


Kalau diikutkan, ada banyak lagi impian aku di dunia ni. Tapi jangan la kita sibuk mengejar dunia sehinggakan akhirat kita lupakan. Ok, lain kali aku post lagi. Aku rasa cukup la post aku untuk hari ni. Assalamualaikum. :3





No comments:

Post a Comment