Ahmad Safwan Blog

Cita Usaha Jaya

Tuesday, March 26, 2013

SPM Result

Assalamualaikum w.b.t...
Okay, lama sudah tidak post kat blog ni. Bukan apa cuma kebelakangan ni aku busy sikit. Result SPM pun baru ja keluar. And aku baru ja sehari arrived at UTP semalam. Jam 12 tgh malam n its a long journey. Fuhh! Alhamdulillah aku sampai juga di sni.

Okay, post aku kali ni tentang result SPM aku. Alhamdulillah, walaupun aku tak dapat straight A tp aku bersyukur dengan apa yang aku dapat. Tipu la kalau aku cakap yang aku tak cemburu tengok kawan-kawan aku dapat straight A. Tapi Allah adalah sebaik-baik perancang. Mungkin Allah ada perancangan besar untuk aku di masa hadapan. 

Simple ja cara aku ambil result ni. Kebanyakan kawan-kawan ku cek gna SMS ja tpi aku tak nak. Aku pi dewan besar la untuk berbaris ambil result ni. Mungkin siapa-siapa ada di dewan tu blh nmpk perubahan muka aku daripada senyum kepada sedih untuk beberapa saat lpas aku pegang slip keputusan tu. Tapi lepas tu aku paksa diri untuk senyum. Tuhan ja tau macam na susah nya untuk paksa diri untuk senyum dalam perasaan yang amat hampa. Aku bukanlah tak bersyukur tapi target aku x dapat dicapai. Aku sedih sangat masa tu.And then aku contact family aku.

My Parents (On-call) :
Tahniah yan. Teruskan kecemerlangan. 

My Sister (Enoi) (On-call) :
Tahniah yan. Result eyan power ni. Mmg eyan hebat la.

My Sister (Enon) (SMS) : 
Wah, Tahniah yan..

My Sister (Ecik) (FB) :
Tahniah rsult yan.Terbaikk..

My Sister (Ella) (On-call) : 
Tahniah yan.Kau kasi kalah jgak kakak arr. -_-

My Brother (Epuy) (FB) : 
Tahniah yan result mu tu..

Well, maybe aku tak dapat straight A. Mungkin aku bukan pelajar terbaik sekolah. Mungkin aku bukan pelajar terbaik Sabah. Dan mungkin bukan juga pelajar terbaik Malaysia. Tapi family aku sntiasa sokong aku dan anggap aku la yang terbaik. Dan kini aku sedar aku tak perlu untuk jdi yang terbaik di dunia tapi aku hanya perlu menjadi yang terbaik kepada orang yang betul. Well, for me my family is everything. And before I depart to KL on last Sunday, parents aku ckp dkat aku. " Yan, teruskn kecemerlangan mu tu ". Bagi aku,result aku x la secemerlang mana. Tapi dorang ttap anggap itu cemerlang . Thanks. :'(

Mungkin itu ja coretan aku untuk harini. Kepada rakan-rakan ku yang lain. Tahniah la tidak kira result tu teruk ka atau tidak. Sebab tetap ada yang akan menghargai usaha kamu di dunia ni. And Alhamdulillah for this result aku bersyukur.. 

No comments:

Post a Comment